fredag 2 januari 2015

Nyårsafton

Som varje år nu i nio års tid så har vi firat nyår hemma hos oss tillsammans med familjen Azari och familjen Wennergård. Som alltid älskar jag att få fixa med denna högtid och fixa lite nya roliga saker. Till varje nyår gör jag ett bildspel på året som gått med härlig musik till. I år blev det nog rekord på 59 minuter fast nästa år får jag nog komma på lite mer då det blir jubileum då det är tionde året vi firar ihop.











I år spexade vi till det med lite photobooth med diverse attiraljer, ballonger med konfetti till barnen, ätbar konfetti till de vuxna att kasta vid tolvslaget och våra tankar om 2015 som vi förseglade och ska öppna nästa år. Tyvärr har jag inget kort på dukningen men i år var placeringen champanjeglas med allas inristade namn på samt att menyn satt runt servetten. Barnen fick färgglada kulor som bordsplacering som vi hittade pa Ica Maxi ( kan verkligen rekommendera dem som fina dekorationer).

















Själva nyårsmenyn i år blev:
Förrätt - Italienska delikatesser
Huvudrätt - Fläskfilé med italienskt täcke och potatisgratäng
Efterrätt - Vitchokladtårta med mascarponekräm
Är nöjd med menyn och speciellt efterrätten passade mig i alla fall väldigt bra. När alla barn äntligen sover och lugnet lagt sig lite så var det dags för ett nytt spel. I år blev det Popkult som i princip handlar om att få sina motspelare att svara fel så att man kan få gå steg. Ett väldigt roligt och rätt svårt spel som höll oss sysselsatta långt in på natten.

Jag är väldigt glad och nöjd med årets firande och som alltid har vi väldigt kul tillsammans och jag blir väldigt lycklig över att få fira in det nya året med så fina vänner. Känner mig lite stressad över hur vi ska toppa nästa år men nåt bra ska vi väl komma på. Fördelen är i alla fall att vi har röstat om menyn för nästa nyår så det är uppskriven och fixad och klar =).


Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar